mitt liv

mitt liv...
Växt upp i Täfteå in liten by med säkert ba 1000 invånare..
Jag är född år 1995.
blir 17 iår.
mamma å pappa skildes 2002 tro ja. å då flytta mamma till innertavle å sen till Tomtebo.
pappa till en liten lägenhet i Täfteå.
Det va väll då alla problem började från början.
mamma skaffade en ny kille som har 3 barn.
han är väldigt snäll å trevlig och dom har varit tsm nu i ungefär 9 år.
gick från dagmamma till 6an i täfteå.
Sen börja jag på haga skolan för mamma flyttade till haga.
gick där till 8an sen fick jag så mycke problem att jag fick börja
på andrum skolan i 5 veckor. men det hjälpte inte så jag bytte till Sävarskolan.
gick där halva 9an sen fick jag problem där oxå så dom sa att jag fick lov å gå om en klass.
Men det ville inte jag så jag sökte till på rätt köl.
kom in där och nu har jag gått där ända sen dess :)
Jag har haft väldigt mycke problem i mitt liv.
mamma varit svårt sjuk
å pappa har haft sina problem.
blivit sjuk mobbad i mitt liv och det har väll gjort mig till den jag är idag.
Problem med skola, vänner kärlek, alkohol, mitt utseende och familj.
Jag har blivit slängd runt som en påse med skit hela mitt liv
från skola till skola.
sociala, krut, familjeteamet, tonårskraft, bup och mycke mer.
Ända stället jag mår bra på, ända stället jag känner att jag har inge problem inga tankar på nätterna
det är i Norge/gratangen.
har mycke släkt där så jag och min familj far dit en gång om året minst.
Där min livs kärlek bor just nu.
Jag hatar då folk säger att dom förstår hur jag mår och vad jag går igenom.
Ingen kan förstå det. inte ens dom som går igenom samma sak för det är olika för alla.
Min bästavän sitter inne på behandlingshem och har väll varit borta i 4 år ungefär.
Har svårt att lita på vuxna för alla har gått bakom min rygg eller ljugit för mig.
Har fått jätte dåligt självförtroende och självkänsla på grund av det.
Har varit en av ''frassegänget'' en gång i tin..
Något som ändrade mitt liv helt!
till något jag inte är stolt över.
de fick mig att inse hur falska människor verkligen är.
Blev väldigt mobbad över mitt utseende på den tiden och
det fick mig att må väldigt dåligt.
Gick ner 36 kilo på 3 månader.
sen höll jag väll den vikten tills början på 2011
då vart jag tsm med en kille i 7 månader och då gick jag upp 20 kilo.
Har gått upp mer nu och ska försöka att vända på det.
min målvikt är att gå ner 25 kilo :)
Men min ''sjukdom'' gör så att min viktändring ändras minst 5 % per månad.
Och sen att jag har övervikt i generna.
som gör att jag har svårt att gå ner i vikt.
min familj har aldrig haft mycke pengar så jag har fått lärt mig att leva med att inte ha pengar hela tiden och att tänka på vad jag lägger mina pengar på.
Därför fått höra att man är snål.
men det är något jag inte tar åt mig av för jag vet själv att jag inte är det.
Man brukar säga att my life is a mess.
Många frågar mig hur jag klarar av mitt liv och många säger att det är ingenting jämfört med dom.
Kommer skriva lite mer exakt om mitt liv i senare inlägg.
Följ min blogg och ni följer mitt liv.
Om ni har nå frågor på vad ni vill veta mer så kommentera på :)
2012-02-10 @ 00:23:01 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Linnea syster

Gumman <3 jag älskar dig, miss ya!



du är duktig!

2012-02-11 @ 22:44:04
URL: http://www.linneaekluund.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0