dagmamma till gymnasiet

när jag va kring ett år gammal så va jag hos en dagmamma som hette Ulla,
kom inte ihåg så mycket men kom ihåg att jag hade en jätte snäll kompis som heter Emil.
vi umgicks jämt där.
Jag va väll där tills jag vart 6 år. sen vart det täfteåskolan. förskolan till 6an.
Det va väll i förskolan mobbningen börjades.
Jag sa väll inget till nån för jag ville inte ha problem.
kallades massa saker och behandlat mig illa.
Inte bara psykiskt.
efter 6an så fick jag välja mellan Sävarskolan och Hagaskolan. jag valde
hagaskolan för jag ville ha en ny start med äkta vänner som behandla en bra.
efter två veckor på haga så hittade jag min bästavän Emmy.
Oj så roligt vi hade tillsammans.
Dock fick hon mig att börja skolka från skolan å börja dricka alkohol på skoltid, stjäla mm.
Hon fick mig att hitta till de så kallade ''frassegänget''
Jag trodde de va äkta vänner men fan heller.
rykten börja gå och folk viskade om en hela tiden.
blev kallad massa saker och vart illa behandlad.
men den här gången va det riktigt illa.
droger akohol och dåligt umgänge hände.
mådde så dåligt att jag gick ner 36 kilo på 3 månader.
åt aldrig. va bara på stan å rännde runt.
Sen så sa skolan ifrån och Emmy hamnade på foster familj.
Jag hamnade på andrum skolan.
Dom sa att jag behövde en brejk och hitta mig själv. se till att få mina fötter på jorden.
Gick där i 5 veckor sen va jag tillbaka på haga.
fastän Emmy va borta så va jag aldrig i skolan.
Det va stan som jag ville till.
Sen vart mamma sjuk.
Jag insåg att nu behövde jag skärpa mig.
Jag bytte till Sävarskolan.
Börja ifrån ett igen.
Men det gick väll inte det heller.
Va så deperimerad över att mamma va sjuk så jag sov hela dagarna.
Så till slut så sa Sävarskolan ifrån oxå.
Dom sa det att du har ig i alla ämnen och du är tvungen att gå om en klass.
Jag sa visst.
Jag har ett krav, jag ska få börja i en viss klass.
men nej det gick inte.
Jag vart hysterisk och börja vilda.. Sen hör jag en lugnande röst säga att hon vet en skola som skulle passa mig perfekt.
Min kurator menade På rätt köl.
En skola för barn med adhd och add.
Jag sökte dit. jag kom in.
och jag kände direkt att här trivs jag.
Det är det här jag ska hålla på med.
Från att gå från 100 % frånvaro till 97 % närvaro och dom andra 3 % är sjukfrånvaro.
Men sen händer det jag aldrig trodde skulle hända.
folk på skolan viskar om mig och behandlar mig illa.
Jag försöker va stark. jag klarar av det i ett år. sen sa mitt psyke ifrån.
Nu har jag gått ifrån 97% närvaro till 100 % frånvaro.
vill skärpa mig vill fortsätta skolan!
Jag va beredd på börja om ännu en gång.
Hade möte med min lärare, krut och mina föräldrar.
Min lärare skrek på mig på mötet.
Nu vet jag inte vad jag vill längre.
Vi får väll se. ska skriva på ett papper om nån dag om att börja om från start.
Det är min sista chans.
Önska mig lycka till....
2012-02-12 @ 05:16:35 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0